SKÖNHET, ALFABETET OCH CASH IS KING!


Bild: DN.se
Är sjukt sugen på att köpa massa skönhetsprodukter, vilket jag
aldrig brukar vara annars. Är inte min kopp av te att köpa massa
smink o sånt, använder det man får i tidningar o liknande =)
Men Sara har inspirerat mig med alla sina fina krämer som luktar
så gott. Så vi ska beställa Dermalogica på internet tillsammans, sen
ska vi gå o köpa lite trevliga krämer och mys på Sephora eller
Victorias Secret om de har det här i Milano. Jag är även väldigt sugen
på att köpa nagellack i massa olika färger. Denna bruna nyans från
Chanel är riktigt snygg och väl använd bland flera modebloggare. Jag
är även sugen på någon klar pistagegrön färg. 
 
Idag var det första skoldagen för oss här i Milano. Läskigt! Men det gick bra iaf,
var dock lite virrigt, de verkar inte riktigt gå efter något schema utan vi
hade tre timmar utan rast, vilket man som ekonom i Uppsala inte är van
vid (45 min mellan rasterna). Vi blev även iväg skickade till en bokhandel
för att köpa en bok som vi skulle använda innan pausen, vilket slutade med
att hela gruppen tillsammans gick fel fyra gånger och att vi kom en halvtimme
för sent, bara för att läraren inte kunde ge oss vägbeskrivning eller klara
direktiv. Vi kommer iaf nu och tre veckor framåt att läsa italienska. Det första
vi började med idag var alfabetet, kändes som man var fem år igen och inte
alls som att man inom ett år har en magisterexamen. Träffade iaf lite trevligt
folk som vi var och drack "kaffe" med efter skolan, vilket man alltid gör med
folk här ist för fika, men på de bästa fiken har de även te =)

Imorgon ska vi få vår lägenhet. Eftersom jag har förlagt min bankdosa
någonstans så har Sara varit min "sugarmama" här hela tiden, vilket
innebär att imorgon när hon ska ta ut pengar för att betala båda våras
hyror plus deposition så ska vi hämta ut 1800 euro, ca 20 000 kr på banken,
vilket gör att vi måste gå o göra det innan skolan imorgon. Sjukt att gå runt
med en sådan klabbe kontanter, härlig känsla, hoppas bara inte på något
överfallsrån! Dags att stoppa pengarna i trosorna, eller så pushar vi upp
titsen lite imorgon på första välkomstmötet, kanske lär känna ännu fler
"trevliga" människor då =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0