SÖNDAGSMARKNAD


Marknad längs med ån i Navigliområdet. Marknaden är sista söndagen 
i varje månad, så det blir nog att man kommer gå på några sådana. 
Den består av antika saker, konst, möbler, kläder m.m. Om man har tur
kan man kanske hitta någon fin gammal exlusiv väska eller smycken.   


Solen sken och det var massa folk där.


En liten monter med gamla Chanel, Gucci och Pucci väskor. Jag gillar
Chanelväskan i lack och även guldkedjan av Chanel. Var dock väldigt
dyrt även fast det var second hand.



Så fina gamla resväskor. Jättefina att inreda med! Jag var så sjukligt
sugen på att köpa den gamla LV väskan. Den var jättefint sliten och
hade ett fint lås. Vore jättefin att ha i sin walk-in-closet eller i
vardagsrummet. Den kostade 500 euro men säljaren gick ned till 400
bara efter två minuter, så man hade säkert kunnat få den för iaf 350.
Får se om den är kvar nästa månad. Ska känna lite på den! Var nära
på att ringa hem och fråga om karln skulle samtycka att köpa en liten
inredningspryl =)



Massa pälsar fanns att köpa. Fina jackor och pälsmössor. Är lite sugen
på att köpa en pälsväst, vet dock inte vad jag tycker om att böra päls,
kan aldrig bebstämma mig. Men jag skulle nog inte köpa fejk heller,
för jag tycker verkligen inte de är snygga!


Några plastiga ringar. Ganska häftiga, vet dock inte vad jag tycker om
loggan, hade gärna kunnat vara utan den med något annat mönster.


Fina antika smycken från Valentino, Dior m.fl.

 
Gamal retro inredningsmöbler.             Konst från olika konstnärer fanns att köpa.


De här stolarna var riktigt häftiga. Har börjat gilla gamla möbler allt
mer. Är jättesugen på att inreda lite romantiskt i hemmet.

 
Ett häftigt armband som föreställer        En söt ko-brosch. Väldigt stor dock!  
en häst, zebra eller något liknande.


Den här snygga kristallflaskan vore underbar att ha och servera
någon rosenlikör eller liknande i.


En fin skinnväska. Bra size. Min stora som jag har nu är alltid för tung,
när man går runt lång tid på stan, för att man samlar på sig så mycket
bara för att det får plats.


Solglasögon. Där kunde man hitta en hel del gamla häftiga modeller.
Men orkade inte kolla så mycket i söndags då vi hade varit ute kvällen
innan och fått endast tre timmars sömn. Det börjar faktiskt bli lite sol
här nu så att man kan få ta fram sina solglasögon. Älskar att gömma
mig bakom dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0